michals9 |
Wysłany: Wto 14:12, 26 Maj 2009 Temat postu: Gra forumowiczów - projekt |
|
Niniejszym zakładam temat, w którym zbiorę i spiszę wszystko co zostało wymyślone w związku z projektem.
A więc tak.
OGÓLNE ZAŁOŻENIA:
- typ gry : strategia
- tematyka : słowianie
- czas: IV-VII wiek
- pogaństwo
MECHANIKA GRY:
- rozgrywka turowa (15 tur/ reset , 1 reset na dobę , max do 45 tur)
- każdy dzień w realu to 2 lata w grze (co daje 300 lat ewolucji w 5 miesięcy (i później reset globalny) )
- MODy do gry (pliki-startery w oddzielnych katalogach)
- kod piszemy w klasach (PHP obiektowe) to będzie łatwo później skleić i użyć
MECHANIKA GRACZA:
- gracz posiada wioskę i w niej ludzi
- rozwijanie wioski poprzez budowę i nowe technologie(sieć obiektów, czyli jeżeli będzie obiekt wymagany zbudowany to dopiero można zaznaczyć następne z wyższego poziomu)
- walka między wioskami (Info o atakach dopiero na resecie), (możliwość ustalenia wojny i warunków zakończenia)
- rozbudowa wioski (lvl za drewno)
- wydobycie surowców:
*drewno
*zloto
*jedzenie
*bron
BAZA DANYCH:
BUDYNKI W GRZE:
Gracz zaczyna z jedną osadą i podstawową ilością pewnych surowców. Wydobycie surowców jest losowane w oparciu o jakiś przelicznik przy zakładaniu osady.
Początkowo produkowane jest drewno i żywność.
Wstępne założenia odnośnie budynków tak sobie obmyśliłem.
POŻYWIENIE
POLA UPRAWNE - obszar ziemii przeznaczony pod uprawę roślin, dostarcza żywności.
Rozbudowa do 3 poziomu wymaga jedynie drewna, pózniej równierz kamienia.
OBÓZ MYŚLIWYCH -zatrudnia myśliwych, którzy uczestniczą w polowaniach w celu pozyskania miesa, czyli żywności.
Rozbudowa do 2 poziomu wymaga drewna, od 3 poziomu również kamienia. Aby rozwinąć do 4 poziomu, konieczne jest wybudowanie kuzni, dalsza rozbudowa wymaga również metalu.
SUROWCE
OBÓZ DRWALI - zatrudnia drwali, którzy ścinają drzewa i dostarczają drewna dla osady.
Utrzymanie wymaga dostarczania żywności.
Rozbudowa do 2 poziomu wymaga drewna, od 3 poziomu również kamienia. Aby rozwinąć do 4 poziomu, konieczne jest wybudowanie kuzni, dalsza rozbudowa wymaga również metalu.
KAMIENIOŁOM - kopalnia odkrywkowa dostarczająca kamienia.
Utrzymanie wymaga dostarczania żywności.
Rozbudowa do 2 poziomu wymaga drewna, od 3 poziomu również kamienia. Aby rozwinąć do 4 poziomu, konieczne jest wybudowanie kuzni, dalsza rozbudowa wymaga również metalu.
KOPALNIA METALU - służy do wydobycia metalu.
Utrzymanie wymaga dostarczania żywności.
Warunkiem koniecznym do budowy jest kuznia. Rozbudowa do 3 poziomu w oparciu o drewno i kamień, pózniej również o metal.
KOPALNIA ZŁOTA -służy do wydobycia złota.
Utrzymanie wymaga dostarczania żywności.
Do budowy wymagana kuznia, kamieniołomy i kopalnia metalu.
Rozbudowa w oparciu o drewno, kamień i metal.
RELIGIA
ŚWIĄTYNIA - budowla przeznaczona do celów religijnych. W zależności od wybranego przez gracza plemienia byłaby to świątynia konkretnego bóstwa. Można też wprowadzić możliwość budowy świątyń dla kilku bóstw.
Rozbudowa w oparciu o drewno i kamień, pózniej również o złoto. Możliwość zbudowania ołtarza ofiarnego do składania ofiar ze złota lub żywności.
W zależności od czczonego bóstwa może dawać różne profity np. Czarnogłów - bóg wojny, Żywie - bóg życia, Nyja - bóg ciemności, śmierci.
PRZEMYSŁ
KUZNIA - budynek przeznaczony do prac kowalskich.
Przyspiesza produkcję w mieście.
Posiadanie jej jest konieczne do budowy 4 poziomu obozu drwali, 4 poziomu obozu myśliwych, 4 poziomu kamieniołomu, 1 poziomu kopalni metalu, 1 poziomu kasty wojów, 1 poziomu kopalni złota. Posiadanie kuzni i kasty wojów umożliwia budowę stajni.
Rozbudowa do 3 poziomu wymaga drewna i kamienia, wyżej również metalu.
ROZBUDOWA OSADY - zwiększa zasięg osady i pozwala na dalszy jej rozwój.
Rozbudowa w oparciu o drewno i kamień.
WOJSKO/OBRONA
KASTA WOJÓW - obiekt przeznaczony dla wyszkolenia i pomieszczenia wojska.
Rozbudowa w oparciu o podstawowe surowce. Dodatkowo każda jednostka pobierałaby żołd(złoto) i zużywała żywność. Jednostki gracza mogą po wygranej walce zyskiwać doświadczenie i zwiększać swoje zdolności bojowe.
Do budowy potrzebna kuznia. Posiadanie kasty wojów i kuzni umożliwia budowę stajni.
STAJNIA - budynek, w którym trzyma się konie.
Utrzymanie wymaga dostarczania żywności.
Rozbudowa w oparciu o podstawowe surowce. Warunkiem koniecznym jest posiadanie kasty wojów, pozwala wtedy na rekrutację jednostek konnych.
Poza tym za drewno i kamień można wybudować wokół osady gród obronny, a za drewno zasieki. |
|